هیربال در گربه ها

روش دفع گلوله مویی

اول از همه بهتر است این موضوع را بدانید که هیچ راهی برای جلوگیری از تشکیل گلوله مویی در گربه‌ها نیست. منتها شما میتوانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه با شما در میان میگذاریم به دفع راحت‌تر آنها کمک کنید. و به این صورت از بروز مشکلات گوارشی در این زمینه جلوگیری کنید.

برای تغذیه گربه خود از غذا‌های مخصوص استفاده کنید.

امروزه غذاهای مخصوصی مانند هیلز و تیست آف د وایلد محصولاتی هستند .که به راحتی پیدا میشوند و استفاده از آنها باعث میشود .وضعیت دستگاه گوارش گربه شما پایدار بماند و بتوانند به راحتی گلوله‌ مویی را دفع کنند. این غذا‌ها علاوه بر دارا بودن مقدار قابل توجهی فیبر که برای دستگاه گوارش آنها مفید است. حاوی ویتامین هایی است که باعث کاهش ریزش مو در گربه‌ها میشود. و به این صورت گلوله‌ مویی گربه حجم کمتری پیدا خواهد کرد.

موهای گربه خود را کوتاه کنید.

برنامه ریزی کردن برای کوتاه نمودن موهای گربه بی شک تا حد زیادی می‌تواند .از بروز عارضه‌های گوارشی مربوط به گلوله مویی گربه جلوگیری کند. به خصوص در گربه هایی که موهای بلندتری دارند یا ریزش موهای آنها زیاد است. با انجام این کار شما میزان ریزش و حجم موهایی که گربه تمیز میکند را کاهش میدهند. تا اندازه گلوله کوچکتر شود و به این صورت دفع آن برای گربه راحت تر باشد.

گربه خود را به صورت مرتب برس بزنید.

برس زدن بدن گربه باعث میشود که موهایی که ریشه آن‌ها از بین رفته و اصطلاحا موی مرده هستند. از بین بروند. در چنین شرایطی وقتی گربه شما بدن خود را برای تمیز کردن لیس میزند موی کمتری وارد دهانش میشود. البته در این زمینه باید در نظر داشته باشید .که بسیاری از گربه‌ها از شانه زدن بدنشان خوششان نمی‌آید و به همین دلیل در اوایل ممکن است که مقاومت زیادی در برابر انجام این کار از خود نشان دهند.